vrijdag 28 juni 2013

Druk ... druk... druk

Het einde van het schooljaar is ,met 3 kinderen ,altijd een hectische periode.
Papieren moeten nog in orde, vakantieregelingen worden getroffen ... en ... verjaardagsfeestjes.
Plots heb je er een overvloed van ... net of iedereen op het einde verjaart .....

Ik slaagde er niet in om iedereen iets zelfgemaakts te geven, maar één vriendinnetje was toch wel speciaal.
Ik had eerder al een uilentasje gehaakt voor mijn jongste dochter en haar vriendinnetje kon het niet weerstaan ... ze moest dit iedere dag opnieuw eens vastpakken om te bewonderen ....

Ik heb er voor har dus eentje gemaakt in haar kleuren. Ze was er superblij mee!





Einde schooljaar is ook afscheid van fantastische juffen. Naar het voorbeeld van haar maakte ik 2 eenvoudige tassen met binnenzakje.
Patroon is een recept uit het alombekende boek 'zo geknipt'.





Versiert met een bloem met geborduurd hartje : de eerste letten van hun naam.
De bloem is een broche en kan losgemaaakt worden van de tas.


De tassen werden na afgegeven te hebben dadelijk in gebruik genomen. Een juf heeft dan ook heel wat mee te sleuren op het einde van het jaar .....




2 opmerkingen:

  1. wauw, ontzettend leuk hoor. zowel het uilentasje als de tassen voor de juffen. ik zie hier in blogland zoveel leuks voorbij komen. ik zou willen dat ik dat allemaal kon maken. maar ja, ieder zijn ding he.

    lieve bloggroetjes Pétra.
    petracreabea.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt weer een kind blij gemaakt, leuk! En ook de juffen verwend met zulke prachttassen, knap met die afneembare bloem :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen